24.
avgust 2023
ob
21:00
MIKKavno poletje: džeZZva (Slo)
Četrtek, 24. avgust 2023
Grajsko dvorišče Murska Sobota
21.00
vstop 5 €
__________
Grajsko dvorišče Murska Sobota
21.00
vstop 5 €
__________
Kvartet džeZZva iz Murske Sobote je stalnica na domačih in evropskih koncertnih odrih. Njihova glasba je preplet štirih glasbenih individuumov, ki svoj glasbeni slog razvijajo skozi življenje in izkušnje ter ga združujejo v glasbeno celoto pod imenom džeZZva. Spogledujejo se tako s tradicijo ameriške jazz kulture z elementi evropske klasične glasbe kot tudi z vplivi popularne ter ljudske kulture južnega dela evropske celine. Razvijajo avtorsko moderen in zelo samosvoj umetniški pristop.
Glasba kvarteta džeZZva, ki ga sestavljajo Dejan Berden (klavir in synth), Iztok Rodež (kitare in soundscape), Tadej Kampl (električni bas in kontrabas) in Miran Celec (bobni in perkusije), temelji na avtorskih skladbah članov skupine, le delno se spogledujejo s tradicionalnimi skladbami, ki jih aranžmajsko preuredijo na poseben način in jim na ta način dajo osebni pečat. Zasedba je prepoznana in cenjena tudi v tujini. Julija 2019 so nastopili na eminentnem francoskem jazz festivalu Jazz à Vienne.
Na slovensko glasbeno sceno so opazno stopili leta 2014, s prvencem džeZZva. Album je bil uvrščen med 20 najboljših slovenskih plošč po izboru glasbenih urednikov RTV Slovenija. Izdali so še posnetek koncerta iz Skritega dvorišča v Murski Soboti z naslovom Live From The Hidden Courtyard (2016), leta 2018 album Sintur, ki je bil uvrščen na lestvico 30 naj jazz albumov v regiji, marca 2023 pa svež album z naslovom Clearness.
O albumu Clearness
“Žanrsko je album težko umestiti, ampak je bližje fusionu ali progresivnemu rocku s primesmi jazza kot pa klasičnemu jazzu ali etno-jazzu, kar je tudi bistvena razlika v primerjavi s prejšnjimi albumi. Zanimiva je tudi tendenca do deviacij od klasične jazzovske strukture skladb. Večinoma še sicer imajo standardno zgradbo opaziti pa je kar nekaj eksperimentiranja pri gradnji skladb. Je pa še ena pomembna stvar, namreč poigravanje z efekti na basu in zlasti na kitari, kjer lahko govorimo o pravi »revoluciji«. Tu res lahko začutimo raznolikost in le-ta, z raznolikostjo samih skladb, naredijo poslušalca »lačnega za več«. Škoda je, da se takšne plošče dandanes v Sloveniji ne ceni tako, kot se bi moralo, in da nimajo neke komercialne teže, saj (paradoksalno) trg sloni na slabi produkciji (preproduciranju) in imidžu izvajalca, kot pa na virtuoznosti izvajalcev in njihovi kakovosti pisanja in aranžiranja skladb«.
Jonatan Horvat
____________
Jonatan Horvat
____________
Se vidimo na Grajskem dvorišču